ابراز نگرانی ۹۸ عضو مجمع عمومی نظام پزشکی از نحوه انتخاب، تائید و خرید واکسن روسی

متن نامه ۹۸ عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی:

احتراماً بدینوسیله درخواست ۹۸ نفر از نمایندگان مجمع عمومی نظام پزشکی کشور بعنوان نماینده جامعه پزشکی شهرهای مختلف کشور جهت خرید واکسن مطمئن و معتبر کرونا تقدیم می گردد، مستدعی است اقدام لازم مبذول فرمایید.

در شرایطی که بیماری کرونا خانواده‌های بسیاری را سوگوار کرده و ما را در ماتم همقطاران خود سیاه‌پوش نموده است، خرید این واکسن که تاییدیه های حداقلی جهانی را طی نکرده و اثربخشی و بی‌خطر بودن آن در کشور تولیدکننده نیز با ابهام و اعتراض مواجه است را به دلایل زیر غیر موجه و خطرآفرین می‌دانیم و به حکم وظیفه انسانی و شرعی خود خدمت شما یاد آور می‌شویم:

الف: اطلاعات شفافی از مراحل تحقیق و ساخت واکسن اسپوتنیک V در دسترس نیست.

ب: واکسن اسپوتنیکV توسط هیچ یک از منابع معتبر جهانی تایید نشده است و اثربخشی و بی‌خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته است.

ج : مدارک و مستندات و دلایل تایید این واکسن در اختیار صاحب‌نظران جامعه پزشکی قرار نگرفته است.

بدیهی است جامعه پزشکی کشور پس از یکسال تلاش، چشم انتظار تدبیر و اقدامی عاجل برای واکسیناسیون سراسری با واکسنی معتبر که روند علمی و معقول تایید و تهیه را طی کرده باشد است و انتظار دارد که با در نظر گرفتن جمیع شرایط نسبت به خریداری بهترین واکسن های موجود دنیا از شرکت های چند ملیتی اقدام گردد.

جامعه پزشکی و مردم ایران هرگونه تعلل،تاخیر، ملاحظه کاری و مسامحه در این زمینه را غیر قابل قبول، نابخشودنی و تحمل ناپذیر می‌داند.

ما اعضای مجمع عمومی سازمان به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی نگرانی خود را نسبت به نحوه انتخاب، تایید و خرید واکسن موسوم به اسپوتنیک V ساخت کشور روسیه اعلام می داریم.»

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»