مقابله جهانى با رژيم ترور و جنايت، اخراج تروریست‌های حكومت اسلامى از اروپا

محاصره مدنى و حقوقى جمهورى اسلامى، به‌عنوان رژيم ترور و جنايت و محكوميت آن، ضامن صلح و امنيت ايران، خاورميانه و جهان است.

 

یزدان شهدایی

حكومت اسلامى در يک تنگناى بين‌المللى قرار گرفته است و اين محاصره روز بروز سخت‌تر مى‌شود. آبان ٩٨، نقطه عطفى بود براى شناختن چهره واقعى حكومت مستقر در ايران، رژيمى كه بيش از چند دهه با ايجاد شبكه ترور در سراسر جهان، هم مخالفين خود را حذف مى‌كرد و هم سياست تهديد و ترور عليه دولت‌هاى ديگر را پيش مى‌برد.

روزنامه دیلی اکسپرس در مقاله‌ای از شبکه گسترده وزارت اطلاعات ایران در اروپا خبر داده است. دیلی اکسپرس اعلام کرد در دفترچه سبز به‌دست آمده از اسدالله اسدی مشخص شده که دیپلمات تروریست در حقیقت هماهنگ کننده و طراح حملات تروریستی در اتحادیه اروپا از طریق سفارتخانه‌های ایران با محمد جواد ظریف و محمود علوی بوده است‌! اين ديپلمات ايرانى قرار است امروز، چهارم فوريه در كشور بلژيک محاكمه شود.

به‌دنبال افشای این مدارک و مستندات٬ بیش از بیست مقام سابق اتحادیه اروپا اقدامات تروریستی رژیم را محکوم و خواهان تروریست اعلام کردن کل وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در اتحادیه اروپا شدند!

در اقدامى ديگر، چهل عضو مجمع پارلمان شورای اروپا در نامه‌ای به “ریک دیمز”رییس این نهاد، خواستار محاکمه و اخراج مزدوران اطلاعاتی حکومت ایران که در پوشش دیپلماتیک و رسانه‌ای در اروپا فعالیت می‌كنند شده‌اند!

امضا کنندگان این نامه٬ در ادامه همچنين خواهان اقدامات موثر در مقابله با سرکوب‌های داخلی و فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی در خارج کشور هستند.

در این نامه اشاره شده است:”چهار دهه رژیم ایران به طور وحشیانه‌ای به مردم خود ظلم کرده است و نسبت به حقوق فردی و اجتماعی شهروندان بی‌تفاوت است و زنان٬ جوانان و اقلیت‌ها با بیشترین ظلم و ستم حاکمیت مواجه بوده‌اند”.

نمایندگان امضا کننده از شرایط وخیم نقض حقوق بشر ابراز نگرانی کرده‌اند و در ادامه افزودند٬ سیاست داخلی سرکوب، صادرات تروریسم و بنیادگرایی به خارج از کشور٬ پایه استراتژی بقای این حکومت طی دهه‌های گذشته بوده است. به گفته امضا کنندگان این نامه بايستى در ارتباط با نظام حاکم بر ایران تجديد نظر صورت گیرد٬ و پایان دادن به فعالیت‌های تروریستی در خاک اروپا و بهبود وضعیت حقوق بشر مد نظر قرار گیرد و همه عوامل و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی ایران كه با پوشش دیپلماتیک، روزنامه نگاری و اقتصادی در كشورهاى اروپايی فعاليت مى‌كنند، محاکمه، مجازات و اخراج شوند!

ردپاى تروريسم حكومتى نظام اسلامى، در همه جاى جهان مشاهده مى‌‌شود. عمليات تروريستى كه در هفته گذشته بر عليه سفارت اسراييل در هند انجام گرفت، در يكى از كشورهاى شرق آفريقا نيز تكرار شد. “كان نيوز” از دستگيرى ماموران جمهورى اسلامى كه ايرانى بوده‌اند، در اين حمله خبر داده است! به گفته اين منبع خبرى بازداشت شدگان قصد انتقام از عوامل كشته شدن قاسم سليمانى و محسن فخرى‌زاده را داشته‌اند.

دور جدید حملات تروریستی ایران در جهان به‌نظر می‌رسد خشم دولت‌های جهان را بسیار برانگیخته است. وقت آن رسيده است كه كشورهاى جهان با اين نظام ناهمسرشت تعيين تكليف كنند. مردم ايران بهاى زيادى را در دوران زمامدارى حكام دينى پرداخته‌اند.

برخورد با چنين نظام جنگ طلبى كه با تكيه بر باور مذهبى٬ سر ستيز با همه مظاهر تمدن انسانى دارد٬ و همچنین پشتيبانى از مبارزات مدنى و آزادى‌خواهان مردم ايران، وظيفه بشريت ترقى‌خواه و دولت‌هاى متعهد به اعلاميه جهانى حقوق بشر است.

اسدالله اسدى كه امروز به جرم ترور مقابل دادگاه قرار گرفته است٬ نماينده حكومت اسلامى است. جهان بايد خود اين حاكميت را به‌عنوان متهم اول تروريسم دولتى، مجازات كند، هم‌چنان‌كه دست اندركاران دولت نازى در دادگاه نورنبرگ محاكمه شدند.

محاصره مدنى و حقوقى جمهورى اسلامى، به‌عنوان رژيم ترور و جنايت و محكوميت آن، ضامن صلح و امنيت ايران، خاورميانه و جهان است.