گروگان‌گیری حکومتی،‌ فعالان بلوچ زير تيغ حكومت اسلامى

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۹۹، ماموران اداره اطلاعات زاهدان یک زن بلوچ به نام “رحیمه کردی تمیم” همسر فعال سیاسی “امیر حمزه رئیسی” را با یورش به منزل مسکونی‌اش بازداشت کرده‌اند.

رحیمه کرد تمیمی همسر امیرحمزه فعال سیاسی بلوچ است. او ۶ ماه پیش به ایران بازگشته و بلافاصله توسط اداره اطلاعات بازداشت و به‌مدت سه روز مورد بازجويي قرار گرفته است.

خانم رحيمه همسر این فعال بلوچ نهایتا به دلیل نزدیکی به دوران وضع حمل با تامین ضمانت آزاد شده بود.پس از آزادى بارها توسط ماموران امنيتى تهديد شده است كه در صورت ارتباط با همسرى دوباره بازداشت خواهد شد.

اداره اطلاعات زاهدان با ارسال احضاریه برای این زن بلوچ خواستار مراجعه او به این اداره در روز جمعه ۱۰ بهمن ماه شده بود که بعلت عدم مراجعه او، ماموران اداره اطلاعات روز بعد به منزل مسکونی اش یورش برده و او را بازداشت و با خود به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل کردند .

”کودک ۵ ماهه خانم تمیمی هم اکنون توسط پدربزرگش نگهداری می شود.این کودک مشکل قلبی دارد و پس از تولد قلب او سوراخ بوده و وضعیت جسمانی او نامساعد است.

گروگان گرفتن بستگان فعالان سیاسی بلوچ،از شگردهاى رايج حکومت اسلامى براى به تسليم وادار كردن مخالفان سياسى در تمام اين سال ها بوده است. اما اینبار یک مادر بیگناه و نوزاد پنج ماهه او در دام گروگانگیری نظام جنایتکار اسلامى گرفتار آمده اند و معلوم نيست چا آينده اى در انتظار آنان است.

سهم مردم بلوچستان از انقلاب اسلامى فقر، خشكسالى و دستگيرى و زندان و اعدام بوده است.

شوراى مديريت گذار