بنیاد رژیم اسلامی ایران بر اساس تروریسم استقرار یافته است، ناخدا محمد فارسی

چهار عضو پارلمان و خانه لردها انگلستان (پورفسور لرد آلتن لیورپول،  و اعضا پارلمان باب بلَاکمن، دیوید جونز، استیو مک کابی) بیانیه ای خطاب به وزرای خارجه بریتانیا و جامعه اروپائیان منتشر و ارسال کرده اند که بسیار با اهمیت است.

بیانیه در سایت ایران اینترنشنال منتشر شده که بسیار امیدوار کننده و بیانگر گفتمان ایران دوستان سازمانهای سیاسی مخالف رژیم اسلامی است (۱) . بیانیه رژیم اسلامی در ایران را یک رژیم تروریست و تروریست پرور دانسته است. بیانیه از وزرای خارجه انگلستان و اروپا میخواهد که با ارایه لوایحی به مجالس در پارلمان انگلستان و اروپا، رژیم ایران یک حکومت تروریستی شناخته شود، سپاه پاسداران رژیم یک سازمان تروریستی و بخصوص از نظر اقتصادی با رژیم مذاکره ای نداشته باشند، از وزیر امور خارجه بریتانیا خواسته شده در کنفرانس اقتصادی اروپا پیرامون یافتن راه کار برای مماشات با رژیم اسلامی که در ۷  ماه مارچ  برنامه ریزی شده شرکت نکند.

لازم به یادآوری است که به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، سناتور کاتن و ۴۰ تن از سناتورهای جمهوری خواه هم با انتشار قطع نامه ای به دولت بایدن هشدار داده اند تهران از سیاست‌های ضعیف پیشین دولت اوباما سوء‌استفاده کرد و با دریافت پول نقد رژیم قادر شد تا گروه های تروریستی نیابتی خود در خاورمیانه را تقویت و افزایش دهد. کاتن میگوید آقای بایدن نباید همان اشتباه‌ها را تکرار کند. 

بیانیه پارلمان بریتانیا از این نظر اهمیت دارد که پس از انتخابات آمریکا و ریاست جمهوری آقای بایدن، رژیم اسلامی از جمله علی خامنه ای، حسن روحانی و محمد جواد ظریف امیدوار بودند، برابر با مانیفست انتخاباتی آقای بایدن، بمحض ورود ایشان به کاخ سفید برنامه اتمی ایران «برجام» بر روی میز قرار خواهد گرفت. به منظور دست بالا داشتن در مذاکرات برجام، رژیم شروع کرد با رزمایش های نظامی و اعمال تروریستی موقعیت خود را قبل از ورود به مذاکره مستحکم نماید. در این راستا رزمایش های بسیاری در کناره های خلیج فارس و دریای عمان انجام دادند تا قدرت نظامی رژیم را به رخ آقای بایدن بکشند و اعمال تروریستی خود را از طریق گروه های نیابتی در عراق، لبنان، سوریه و یمن را نیز افزایش دادند. این در حالی است که مجلس اسلامی رژیم طرحی را تصویب کرد بدین مضمون «در صورتیکه آمریکا تحریم ها را برندارد رژیم از تعهد (ان پی تی) خارج خواهند شد». مقامات رژیم ایران تاکید دارند که آمریکا برای بازگشت به برجام و مذاکره باید تحریم‌های آمریکا بر علیه رژیم را لغو کند. در هفته گذشته و قبل از هنگام اجرایی شدن این مصوبه، رئیس سازمان انرژی هسته ای،‌ آقای گروسی، مسافرتی به ایران داشت و با دولت ایران به توافقی دست یافت که به موجب آن تا سه ماه دیگر اجرای مصوبه مجلس اسلامی به تعویق بیفتد و تصاویر دوربین‌های مداربسته از فعالیت‌های هسته‌ای ایران ضبط می‌شود و تنها در صورت لغو تحریم‌ها در اختیار آژانس قرار می‌گیرد.

سران رژیم برای ورود آمریکا به برجام، شرایطی را اعلان کردند که آقای بایدن می بایست از طریق دستورات اجرایی ریاست جمهوری با سرعت تحریم های برقرار شده توسط رئیس جمهور پیشین آقای ترامپ را بر دارد تا رژیم توافق کند آمریکا به برجام بر گردد! این تهدیدی بود به آمریکا، که اگر خواست رژیم برآورده نشود، با استفاده از نیروهای تروریستی نیابتی، خاور میانه را از همین هم که هست بی ثبات تر خواهند کرد؛ یک باجگیری تروریستی. مشابه این عمل تروریستی و باجگیری را رژیم با ربودن کشتی تجاری کره جنوب در ماه گذشته در خلیج فارس انجام داد تا بتواند از این طریق پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی را آزاد کند. رئیس جمهور کره جنوبی و آقای بایدن با حسن نیت فراوان میخوانند برابر با قوانین بین المللی به مشکلات رژیم رسیدگی کنند، و در این راستا تا آنجا که امکان پذیر بوده با رژیم اسلامی کنار آمده اند.

پس از استقرار دولت بایدن مشخص شد که دولت آقای بایدن نمیتواند تحریم ها را بسادگی بردارد و لازم است علت برقراری تحریم ها برداشته شود، رژیم باید دست از اعمال تروریستی خود در خاورمیانه و جهان بردارد، حقوق بشر را مورد توجه قرار دهد و از سرکوب مردم ایران دست بردارد، برنامه موشکی خود را متوقف کند و همچنین اقدامات جدید اتمی مانند غنی سازی اورانیوم با غلظت بالا را متوقف کند، سانترفیوژ های جدید غنی سازی با غلظت بالا را برچیند، و به تعهدات برجامی سال ۲۰۱۵ برگردد. در مقابل رژیم به پروپاگانداهای خود توسط علی خامنه ای، روحانی و ظریف ادامه داد. دولت امریکا هم پیش شرط های خود را از طریق وزیر امورخارجه آمریکا آقای آنتونی بلینکن، مشاور امنیتی کاخ سفید آقای سالیوان و مسئول میز ایران در وزارت خارجه آقای مالی تکرار کرد، حتی آمریکا حاضر شد با دعوت کشورهای اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان به برجام برگردد تا گام به گام تحریم ها برداشته شوند. اما، با توجه به ماهیت تروریستی رژیم، رژیم تنها به اعمال تروریستی خود ادامه داد و این اعمال تروریستی را در عراق و سوریه شدت بخشید. رژیم توسط تروریست های تحت فرمان خود در عراق، کتائب حزب الله و دیگر تروریستهای نیابتی، با موشک به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد حمله کرد و با حمله موشکی به پایگاهی در نزدیکی فرودگاه اربیل در شمال عراق باعث کشته شدن یک غیر نظامی امریکائی و زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکا شد.

رژیم تروریستی حمله به پایگاه اربیل عراق  را انکار کرد و تصورداشت با این انکار دولت آمریکا از حمله تلافی جویانه صرف نظر خواهد کرد. آقای بایدن دستور حمله به پایگاه تروریست های نیابتی رژیم که بین کرکوک  و اربیل قرار دارند را در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۹ صادر کرد. ناظر حقوق بشر سوریه گفته است در این حمله ۲۲ شبه نظامی مورد حمایت ایران کشته شدند. پنتاگون نیز گزارش داده که «به طور مشخص این حملات باعث نابودی چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی شد که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت حکومت ایران از جمله کتائب حزب الله و کتائب سید الشهدا استفاده می‌شدند». جالب توجه است که رژیم پیرامون این حمله آمریکا به پایگاه های تروریستهای نیابتی خود سکوت اختیار کرد و تنها به بازتاب آن در رسانه همگانی جهانی بسنده کرد. در این راستا سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، از آمریکا گلایه کرده و خواسته است استراتژی دولت جدید ایالات متحده درباره سوریه را توضیح دهد، ولی وی اضافه کرده است که آمریکا دقایقی قبل از آغاز حملات به پایگاه‌هایی در سوریه، روسیه را مطلع کرده بود. 

پیرامون این حمله، پنتاگون بیانیه ای صادر کرد که «این عملیات پیامی روشن می‌فرستد: رئیس‌جمهور بایدن برای محافظت از نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف آماده اقدام است. در عین حال، ما به روشی واکنش نشان دادیم تا از بی‌ثباتی اوضاع در شرق سوریه و عراق کاسته شود.» رژیم اسلامی از نظر مالی، نظامی و سیاسی از گروه‌های تروریستی که در کشور عراق برقرار کرده است، پشتیبانی می‌کند. این گروه‌ها که به طور رسمی نیروهای حشدالشعبی نامیده می‌شوند، از زمان ایفای نقش رزمی در جنگ پنج ساله برای بیرون راندن داعش از عراق و سوریه تشکیل شدند و اکنون در تمام امور دولتی حکومت عراق رخنه کرده و به دولت های عراق اجازه نمی دهند به مردم ستمدیده عراق خدمات شهروندی و حقوق بشری ارایه دهند. حمله هوایی آمریکا به پایگاه های تروریستهای نیابتی رژیم اسلامی در اکثر رسانه های اینترنتی شامل رویترز، العربیه، واشنگتن پست، بی بی سی،‌ ایندپندنت فارسی، رادیو فرا، رادیو پیام اسرائیل و دیگر رسانه ها بازتاب یافته است.

در چند هفته گذشته شاهد بوده ایم، رژیم به نتیجه رسیده که برداشته شدن تحریم ها بسادگی امکان پذیر نیست و مجدداً به اعمال تروریستی در خلیج فارس و دریای عمان و منطقه روی اورده است. در این راستا گفته شده یک کشتی مخصوص حمل خودرو، متعلق به شرکت «هلیوس رِی» اسرائیل که با پرچم باهاما حرکت می‌کرد، در تاریخ جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ در دریای عمان دچار انفجار شده است. این خبر را شرکت «عملیات تجاری دریایی» بریتانیا گزارش کرده است ولی علت آن را مشخص نکرده اند (۲). در این راستا رسانه های اسرائیلی انفجار کشتی اسرائیلی را توسط سپاه پاسداران اعلام کرده اند. رسانه ها خبر میدهند که آسیب به کشتی چندان جدی نبوده و تنها دو حفره در بدنه آن ایجاد گردیده که شاید نتیجه اصابت دو راکت و یا انفجار بمب مغناطیسی باشد، این انفجار خسارات جانی نداشته است.

رژیم اسلامی از نظر اقتصادی ورشکسته است، کنترل اداره کشور را از دست داده و در حال سقوط قرار دارد. نارضایی مردم اوج گرفته و از هرفرصت برای ابراز انزجار خود از رژیم به تظاهرات می پردازند. رژیم کما کان به کشت و کشتار مردم توسط سپاه پاسداران و بسیجیان ادامه میدهد. در چند روز گذشته نیز شاهد نا رضایی ها در استان سیستان و بلوچستان بوده ایم که باعث اعتراضات سوخت بران لب مرز پاکستان شد که منجر به کشته شدن و مجروح شدن هموطنان سیستانی گردیده است. نا آرامی ها کماکان ادامه دارد.

ناخدا محمد فارسی

۲۷ فوریه ۲۰۲۱

https://iranintl.com/en/world/european-lawmakers-call-eu-officials-boycott-europe-iran-business-forum (۱)

https://www.radiofarda.com/a/us-attacked-iranian-back–group-in-syria/31122619.html (۲)