واشنگتن اگزاماینر: بایدن تسلیم آیت الله ها می شود؟

واشنگتن اگزاماینر: چند هفته پیش، رئیس جمهور بایدن در یک مصاحبه، اشاره کرد که از رئیس سابق خود نکته ای یاد گرفته است . آنهم این است که مذاکره با ایران از موضع ضعف بسیار زیان بار است. از بایدن پرسیده شد که آیا او تحریم های ایران را پیش از بازگشت و انطباق کامل با توافق هسته ای  لغو می کند؟ او پاسخ داد:نه.اما این نمایش قدرت خیلی طول نکشید. و با یک انفجار تمام شد و فرو ریخت.

هفته گذشته را، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله موشکی به یک پایگاه نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده در شمال عراق آغاز کرد. در آن حمله یک آمریکایی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. ایالات متحده به شدت به این نوع حملات واکنش نشان داد و با حمله هوایی نمایندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داد تا به تهران هزینه و یا سود چنین رفتاری را گوشزد کند . دبیر مطبوعاتی جن پسکی بپس از حمله گفت :بدیهی است که دیپلماسی در اولویت است.

حماقت بزرگی در اینجا دیده شد. سپاه یک آمریکایی را کشت تا واکنش رئیس جمهور جدید را ببیند و در صورت عدم پاسخگویی، سپاه نتیجه مطلوب را می گرفت.دکترین اوباما بازگشته است. آمریکا آنقدر از لطف آیت الله ناامید است که قتل شهروندان آمریکایی را تحمل می کند.

دولت بایدن با استراتژی مماشات، دعوت اروپا را برای شرکت در مذاکرات با ایران پذیرفته است. جتی با فرض  صادق بودن بایدن، وقتی گفت که هیچ تحریمی بدون بازگشت مجدد ایران به تعهدات برجامی لغو نخواهد شد، آنچه را که مذاکره کنندگان ایالات متحده قصد دارند به ایران بگویند کاملا مشخص نیست…

منابع و ادامه:واشنگتن اگزاماینر

http://alllinks.blogfa.com/post/244

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»