پذيرش بردگى توسط زنان راه حل حكومت اسلامى براى رفع خشونت، یزدان شهدایی

مهم‌ترين وجه سكولاريسم ايران آينده، آزادى زنان آن خواهد بود.

 

یزدان شهدایی

رییس “پژوهشکده زن و خانه “حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: اگر در مکانیزم تربیتی زن را آماده کنیم که اقتدار مرد را بپذیرد این اتفاقات پیش نمی‌آمد و به نظر من خشونت‌ها غالبا از عدم کرامت نفس فرد ایجاد می‌شود و باید سیستم تربیتی به سمتی برود که کرامت نفس ایجاد کند.

زیبایی‌نژاد در مورد لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت بیان کرد: در لایحه دولت به این توجه نشده است که آیا زن در خشونت‌دیدگی خودش می‌تواند مقصر باشد یا خیر؟ یا عاملش صرفا بدخلقی مرد است؟

به‌نظر می‌رسد با پذیرش فرمایشات این مقام حکومتی در خصوص فرمان‌بری زنان از مردان جنسیت مونث باید در قیادت جنسیت مذکر درآید و از هر گونه حقوق انسانی خود منعزل شود و بردگی جنسی را کمال خود بداند.

مكانيسم تربيتى اسلامى براى تربيت زنان را بيش از چهار دهه است مردم ايران به‌چشم خود ديده‌اند. نابودى كرامت انسانى زنان از دست‌آوردهاى تربيت اسلامى است.

حجاب اجبارى، كودک همسر، قتل‌هاى ناموسى، خشونت خانگى، رواج فحشا به شكل شرعى و ناديده گرفتن حقوق زنان در همه عرصه‌هاى سياسى و اجتماعى حكايت از دستاوردهاى تربيت اسلامى دارند. يک آپارتايد جنسى تمام عيار را بر زنان ايران تحميل كرده است.

آقاى حجت الاسلام يادشان رفته است، كه زنان ايرانى براى مقابله با همين تربيت اسلامى بيش از ٤٠ سال است، بازداشت و شلاق و زندان و اعدام را به جان خريده‌اند تا از آزادگى و شان انسانى خودشان دفاع كنند.

تربيت اسلامى زنان هم مثل همه ابعاد ديگر حكومت اسلامى، پروژه شكست خورده‌اى است كه تحجر و واپسگرايی دينى را بهتر از هر حوزه ديگرى به نمايش گذاشت.

مهم‌ترين وجه سكولاريسم ايران آينده، آزادى زنان آن خواهد بود.