روایتی از «سردار کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش؛ تغییر در ساختار ارتش، طرح «لبیک یک»

سردار حیدری در سخنانش بسیار از دستورات خامنه‌ای نام برده است که میتوان تصور کرد خامنه ای دستور انحلال ارتش ایران را که با ساختار یک ارتش متعارف عمل میکند، صادر کرده باشد.

 

ناخدا محمد فارسی

سردار حیدری در سخنرانی ای بسیار طولانی که در خبرگزاری تسنیم بازتاب یافته است، رزمایش های بسیاری را که رژیم اسلامی دوماه قبل از انتخابات آمریکا و ریاست جمهوری آقای بایدن انجام شد  یادآور شده است (۱). در آن هنگام متذکر شدیم که رژیم برای دست بالا داشتن در مذاکرات اتمی با دولت جدید آمریکا، رزمایش های متعددی را در مناطق سواحل خلیج فارس و دریای عمان انجام داد. در آن هنگام هدف رژیم بر آن بود که برای برگشت به برجام  لازم است آمریکا تمام تحریمهای یک جانبه وضع شده توسط دولت پیشین آمریکا را بردارد. اما هیچ‌یک از این پیش دستی ها تا کنون ثمری نداشته است.  دولت جدید آمریکا برای برگشت به برجام و برداشته شدن تحریم ها بر اجرای شرایطی مانند برگشت رژیم به تمام تعهدات برجامی قبل از ۲۰۱۵ تأکید کرده است. لازم به یاد آوری است که پس از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ سازمان انرژی اتمی ایران، عدم تعهد شش مرحله ای از جمله نصب چهار آبشار سانتریفیوژهای با سرعت بالا و تزریق گاز یواف۶ به آنها را اعلام نمود و غلظت اورانیوم غنی شده را به ۲۰ در صد افزایش داد. مجلس اسلامی هم طرحی را تصویب کرد که دولت روحانی را ملزم می کند اگر آمریکا تا ۳ ماه مارچ ۲۰۲۱ تحریم ها را برندارد ایران را از معاهده بین المللی ان پی تی خارج کند.

امیر حیدری میگوید رزمایش های پیاپی نیروهای مسلح رژیم باعث گردیده که رئیس ستاد مشترک آمریکا، دوبار برای مسئولان نظامی کشور نامه بنویسند و گفته اند که آنها نمی‌خواهند کاری برعلیه رژیم انجام بدهند چرا شما این‌قدر رزمایش انجام می‌دهید! این گونه سخنان تنها از زبان شخصی گفته میشود که تعادل فکری و روحی ندارد، بعبارتی دیگر سردار حیدری یک بیمار روانی است.

سردار حیدری ادعا میکند برای اوّلین بار ساختار نیروی زمینی را مطابق اوامر رهبر انقلاب عوض کرده و یک ساختار جدیدی به‌عنوان طرح «لبیک یک» به‌وجود آورده اند و نزاجا را مبتنی بر اوامر مطاع ایشان بازطراحی کرده اند. در ساختار جدید، نیروی زمینی به سه دسته‌ی یگان‌های متحرک و هجومی؛ یگان‌های واکنش سریع و یگان‌های فنی و تخصصی تبدیل شده است. با این ترکیبات جدید، او میگوید: «ببینید ما یک عملیات مشترک و یک عملیات مرکب داریم، ولی عملیات ترکیبی یک خلاقیت است که متشکل از رسته‌ها و کارکردهای مورد انتظار است. کارکردهایی که تا الآن نبوده، ولی به‌وجود آمده است. به‌طور مثال ما برای اوّلین بار ترکیبی از سوار زرهی و هلی‌برن به‌وجود آوردیم که تا حالا نبوده است؛ یعنی چترباز به وسیله‌ی چتر در مکان رزمایش فرود بیاید، بلافاصله، بعد از فرود خدمه‌ی تانک، تیرانداز تانک و تیرانداز نفربر شود. یا چترباز وقتی روی آب فرود آمد، غواص شود و به زیر آب برود. ما به این اقدامات، عملیات‌های ترکیبی می‌گوییم که تا حالا نظیر نداشته است». باعث تأسف است که چنین شخص بیماری را به فرماندهی نیروی زمینی ارتش گمارده اند!.

حیدری یادآور شده دیگر «در ارتش عضوگیری نمی‌کنیم،‌ بلکه عضویابی می‌کنیم؛ یعنی اطلاعیه نمی‌دهیم که هرکس جویای کار است به ارتش بیاید‌، بلکه خودمان نیروهایمان را انتخاب می‌کنیم و برایشان دعوتنامه می‌فرستیم که به دانشگاه افسری بیایند.» اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد، میتوان گمانه زد، ارتش ایران را به مرور زمان تا چند سال آینده به ارتشی غیر متعارف و غیر حرفه ای تغییر دهند. سردار حیدری در سخنانش بسیار از دستورات خامنه‌ای نام برده است که میتوان تصور کرد خامنه ای دستور انحلال ارتش ایران را که با ساختار یک ارتش متعارف عمل میکند صادر کرده باشد.

فرزندان و همقطاران نظامی من،

همانگونه که بارها اعلام کرده ایم، عمده امید مردم ایران در هنگام  خیزش مردمی و بحران به نظامیان ارتش ایران بوده است و انتظار دارند که ارتش ملی نه تنها از یکپارچگی کشور و استقلال و حاکمیت ملی، بلکه از جان و مال مردم نیز  به هنگام ضرورت دفاع کند. جای تردید نیست که ما نظامیان ارتش ملی ایران به سوگند و وظیفه ملی خود پایبند هستیم و اجازه نخواهیم داد که رژیم ستمگر اسلامی با تغییر ساختار ارتش، آن را به یک ارتش ایدئولوژیکی مذهبی مبدل نماید. اجازه نمیدهیم سران جنایتکار رژیم اسلامی تنها تکیه گاه مردم ایران را نابود کنند.

سران رژیم اسلامی بخوبی واقفند که هیچ سرباز شریفی هرگز ابزار سرکوب نظام ولایی نخواهد شد، بنابراین پایه آنرا هدف قرار داده اند. در بیانیه پیشین اعلام نموده ایم، ما به هنگام فریاد اعتراضی شهروند ایرانی، همچون خیزش مردم در دیماه  ۹۶ ، و ابان ۹۸ و سیستان و بلوچستان، در برابر مردمان میهن عزیز خود قرار نخواهیم گرفت و حتی یک گلوله هم به سوی آنان شلیک نخواهیم کرد. بلکه با برقراری امنیت، وظیفه دفاع از حاکمیت ملی را در دوران بحران به گردن گرفته و در کنار مردم ستمدیده ایران خواهیم ماند و کشور را از فروپاشی نجات خواهیم داد. رژیم اسلامی که در جهان بعنوان  دولتی تروریستی شناخته شده میخواهد ارتش ایران، ارتش ملت ایران را باخود به نابودی بکشاند. ما نظامیان ارتش ایران نباید این فرصت را به خامنه‌ای بدهیم.

فرزندان و همقطاران نظامی من،

مانند همیشه بر سر آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر نظام ولایی و سران سپاه پاسداران دزد و جنایتکار حامی وی  فریاد بکشیم که ما نظامیان میهن دوست، اجازه نخواهیم داد این جنایت ددمنشانه رژیم به ثمر برسد. فرزندان و همقطاران من، هنگام آن رسیده است که مام وطن را دریابیم، برعلیه این برنامه ددمنشانه خامنه ای قد علم کنیم. اکنون هنگام عمل است، نظامیان ارتش ایران همگام با مردم عزیز ایران با قدی افراشته و محکم جلوی اقدامات ددمنشانه خامنه ای بایستیم و مقابله کنیم؛ که درنگ جایز نیست.

فرزندان و همقطاران نظامی من،

جان شما و جان هموطن!

پاینده مردم ایران

۲۶ اسفند ۱۳۹۹

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/12/22/2468536/(۱)