نتایج نظرسنجی اخیر موسسه گمان: حدود ۷۸٪ جامعه (افراد باسواد بالای ۱۹سال) در انتخابات ۱۴۰۰ رای نمی دهند

برطبق نتایج #نظرسنجی #گمان (۲۹بهمن تا ۸ اسفند۹۹)، حدود ۷۸٪ جامعه (افراد باسواد بالای ۱۹سال) اعلام کرده‌اند در انتخابات۱۴۰۰ رای نخواهند داد. همچنین برطبق نتایج این نظرسنجی، میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸ حدود ۲۶٪ بوده است (سطح اعتبار ۹۵٪ و فاصله اعتبار ۵٪)

Image

برطبق نتایج #نظرسنجی #گمان، میزان (تمایل به) مشارکت در انتخابات، در مناطق روستایی بیش از مناطق شهری، و در میان رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال بیش از رده‌های سنی دیگر است.

Image

برطبق نتایج #نظرسنجی #گمان، حدود ۵۳٪ خواهان براندازی جمهوری اسلامی، ۲۶٪ خواهان تحولات ساختاری و گذار از جمهوری اسلامی، ۱۳٪ خواهان حفظ اصول و ارزشهای انقلاب و ۸٪ خواهان اصلاحات تدریجی هستند. براندازی در میان رده‌های سنی کمتر و افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی محبوبیت بیشتری دارد.

Image

این #نظرسنجی با حجم نمونه ۲۰،۴۷۹ پاسخ‌دهنده، از تمامی ۳۱ استان کشور انجام گرفته است و یافته‌های آن به افراد باسواد بالای ۱۹سال (با فاصله اعتبار ۵٪) قابل تعمیم است. گزارش جزییات و روش‌شناسی این نظرسنجی #گمان، بزودی همراه با نتایج «نظرسنجی نگرش ایرانیان به رسانه‌ها» منتشر میشود.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»