تلگراف: سپاه ایران تجهیزات تولید سلاح هسته‌ای را مخفی کرده است!

تلگراف:بر اساس آخرین گزارش های دریافت شده توسط مقامات اطلاعاتی غرب، ایران اجزای اصلی برنامه هسته ای خود را به طور عمدی از بازرسان سازمان ملل مخفی می کند. این تجهیزات می تواند برای تولید سلاح هسته ای استفاده شود.

تجهیزات پنهان شده از بازرسان سازمان ملل شامل ماشین آلات، پمپ ها و قطعات یدکی برای سانتریفیوژها و دستگاه هایی ست که برای غنی سازی اورانیوم تا درجه بالا استفاده می شود.

علاوه بر این، موادی مانند فیبر کربن، که می توانند در تولید سانتریفیوژهای پیشرفته مورد استفاده قرار گیرند، نیز در سایت های که توسط سپاه پاسداران ایران اداره می شوند و مسئولیت کلی برنامه هسته ای ایران را دارد نیز نگهداری می شوند.

مقامات اطلاعاتی بر این باورند که این تجهیزات که قرار است طبق توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران به بازرسان سازمان ملل اعلام شود، در ۷۵ کانتینر نگهداری می شود.

کانتینرها به طور منظم در سراسر کشور به سایت های اداره شده توسط آژانس انرژی اتمی ایران (AEOI) منتقل شده اند. طبق تصاویر اخیر جمع آوری شده توسط ماهواره های اطلاعاتی، برخی از کانتینرها در مرکز تبدیل اورانیوم AEOI در اصفهان قرار دارد.

آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا، تهران را به دلیل عدم صدور اجازه بازرسی از دو سایت مهم هسته‌ای محکوم کرده‌اند. اکنون نیز رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توضیح تهران درباره منشاء اورانیوم کشف شده در این سایت‌ها است.

مجلس جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر با صدور قطعنامه‌ای مجوز غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد را صادر کرد. برجام غنی‌سازی بیش از چهاردرصد را مجاز نمی‌داند. ایران همچنین دسترسی بازرسان بین‌المللی را به تاسیسات خود را محدود کرده است.

تلگراف به نقل از یکی از منابع ارشد اطلاعاتی غربی می‌نویسد: «افشاگری جدید نشان می‌دهد که تهران قصد ندارد از وظایف بین‌المللی خود در برجام پیروی کند.»

او گفت:‌ «این نشان دیگری است از این که حاکمیت ایران، می‌خواهد به سلاح اتمی دست یابد.»….

منبع و ادامه:تلگراف

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»