قرنی که نکوست، از ۲۵ سال اولش پیداست / امضای سند با خواهرخوانده روسیه – نصرت اله محمودزاده

در آغاز قرن ۱۴۰۰ تکلیف ۲۵ سال اول روشن شد و حالا هی بایدن روی برجام لفتش بده که نفهمه از کجای سیاست انگلیس و روسیه خورده. شوخی که نیست، با چین، دومین کشور اقتصاد جهاد سند همکاری امضا کردیم تا پوزه آمریکا را به خاک بمالیم. و شاید این چشم‌ بادامی‌ها متوجه سیاست بایدن در  خاورمیانه شدند که این سند را امضا کردند تا سهم خودشان از خاورمیانه را بگیرند. اگر نگاهی به روابط چین با ترکیه، عربستان و اسراییل بیاندازیم، خواهیم فهمید در خاورمیانه چه خبر است.

حالا یک خواهش از دولت پنهان، مجلس آشکار، شورای نگهبان بیدار، تشخیص مصلحت هوشیار، دلواپسان دیندار و کلیه کسانی که پس از امضای برجام آنرا به زباله‌دان سیاست سپردند تا همچنان کسب و کار در دنیای تحریم ادامه یابد، خواهش می‌کنیم تا صف مرغ و گوشت مثل کرونا به دیگر کالاها سرایت نکرده، خیلی شفاف نظرشان را در مورد این سند ۲۵ ساله بدهند که مثل برجام نشود. Fatf هنوز در پیچ و خم محافضه‌کاری حضراتی است که خبر از اقتصاد ملت ندارند.

اگر بزرگواری کنید و از هم‌اکنون موضع خود را در مورد این سند بفرمایید تا ملت تکلیف حریم خود را با این چینی‌ها بدانند، منت گذاشتید.

نوروز امسال عجب «پشتیبانی و مانع زدایی» چاق و چله‌ای از «تولید» شد. به این می‌گویند اقدام انقلابی. چین از ما نفت، مواد معدنی، جاده و بندر چاه‌بهار برای حمل کالا و حفظ بازار خودش را در ایران را می‌خواهد.

بله، راه تولید از شانگهای می‌گذرد. مشکل ما چین و روسیه و انگلیس و آمریکا نیست، مشکل از درون خودمان است که کارهای بزرگ را به آدم‌های کوچک، و کارهای کوچک را به آدم‌های بزرگ دادیم.

آیا با این ساختاری که تقریبا ترکیب دولت بعدی ماست، ( چیزی شبیه مجلس فعلی) می‌توانیم مفاد این سند ۲۵ ساله را به نفع ایران انجام دهیم؟

شاید امثال لاریجانی که مسئول تهیه این سند هستند، برنامه‌ای دارند که نباید عوام بفهمند.

وقتی این جماعت معاملات خود را در پوشش همین سند همکاری با چین انجام دادند و فهمیدند که ترفند معامله با سرمایه‌داری شرق دست کمی از غرب ندارد، همان بلا را بر سر امضا کنندگان این سند ۲۵ساله بیاورند که در ماجرای برجام پیاده کردند. باور نمی‌کنید؟

به سند کره شمالی و کامبوج با چین مراجعه کنید که ۱۱ سال قبل امضا شد.

۸ سال بعد، همین جماعت باز هم از مردم طلب‌کار خواهند شد که چرا رئیس جمهوری با مشخصات فلان و فلان را انتخاب کردید که سرتان کلاه برود.

آقای روحانی، تا دیر نشده آن تابلوی سردر وزارت امور خارجه را اصلاح کنید و بنویسید:

«هم شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»

《راستی حضرت آقا در جریان مفاد این سند هستند ؟؟

یا منتظر نتیجه آن می‌باشند و بعدا اظهار نظر خواهند کرد!!!؟؟؟》

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»