وکیل سمانه نوروزی‌ مرادی: جان او در زندان لاکان رشت در خطر است

سه شنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰؛ وکیل #سمانه_نوروز_مرادی، زندانی سیاسی ۳۴ ساله، در خصوص شرایط بحرانی موکلش در صفحه توئیتر خود نوشت؛ ” علی رغم تأکید چند باره پزشکی قانونی مبنی بر لزوم تحت درمان قرار گرفتن سمانه نوروز مرادی با پیگیری مکرر، نهایتاً دادستانی تهران با تعویق مجازات حبس موافقت کرد. ولی قاضی ناظر در زندان رشت آزادی وی را منوط به تودیع وثیقه در شهر رشت می‌ داند. خانواده نوروزی مرادی، هیچ سندی برای تودیع وثیقه نداشتند و از این رو از طریق پول ربوی برای اجاره سند اقدام کردند و این سند مورد پذیرش قاضی ناظر قرار نگرفت و تأکید کردند که سند باید متعلق به اعضای خانواده سمانه نوروزی باشد.”
یک منبع نزدیک در خصوص شرایط سمانه نوروز مرادی گفت: “طی روزهای گذشته قند خون او آنقدر بالا رفته بود که برای بهبود وضعیت ۵ انسولین به او تزریق کرده اند. سمانه نوروز مرادی در تاریخ ۲۰ مهرماه ۹۹ پس از تشخیص کیست مویی توسط پزشک بهداری زندان و اعلام نیاز به عمل جراحی به بیمارستان خمینی اعزام شد اما بدون رسیدگی پزشکی مناسب مجددا به زندان اوین بازگردانده شد. او به بیماری “لوپوس مفصلی” مبتلا است و طی دوران حبس دچار خونریزی از ناحیه چشم شده بود. وی در زندان اوین به سرطان سینه مبتلا شده و پزشکان در تابستان ۹۹، دستور تخلیه سینه وی را به دلیل ابتلا به سرطان سینه صادر کرده بودند اما اقدامی در این خصوص از سوی زندان صورت نگرفت. همچنین تاکنون چندین بار از سوی پزشک قانونی تأکید شده که او باید تحت درمان قرار گیرد.”
سمانه نوروز مرادی در شهریور ماه ۹۷ به اتهام هواداری یکی از گروه‌های مخالف نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی
“گروه های سیاسی تلگرامی” توسط مزدوران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از دو هفته با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت آزاد شد.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۸ پس از احضار به بیدادسرای اوین مجددأ بازداشت و جهت تحمل مدت ۳ سال و نه ماه حبس خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد. سمانه نوروز مرادی در پرونده‌ای که نوروز ۹۹ در دوره اعزام وی به مرخصی برای او گشوده شد، روز شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۹ به اتهام “تبلیغ علیه نظام” در بیدادگاه انقلاب رژیم به ۱۵ ماه حبس محکوم شد. در مهر ۱۳۹۹ سمانه نوروز مرادی بدون اطلاع قبلی به زندان لاکان رشت منتقل شد و او همچنان در این زندان به سر می برد.