از هم پاشیدگی سیستم امنیتی رژیم اسلامی در ایران، ناخدا محمد فارسی

با توجه به اتفاقات چند روز گذشته بنظر می رسد سیستم امنیتی رژیم در سردرگمی فوق‌العاده ای قرار گرفته است و رژیم قادر نیست امنیت کشور و مردم ایران را تأمین کند.

 

ناخدا محمد فارسی

رژیم اسلامی در ایران امیدوار بود با ورود آقای بایدن به کاخ سفید و مانیفست انتخاباتی او، آمریکا بسادگی به برجام برمی‌گردد. علیرغم حسن نیت آقای بایدن که با فرمان اجرایی حوثی های تحت حمایت رژیم را از لیست تروریستی خارج کرد، پشتیبانی آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی برعلیه گروه تروریستی حوثی ها را لغو نمود، رژیم بجای همگامی مثبت، بر جنایات خود در خاورمیانه ادامه داد. حمله به پایگاههای آمریکا در عراق و حمله به عربستان سعودی از طریق شبه نظامیان حوثی ادامه یافت.

دولت بایدن همگام با اتحادیه اروپا کوشش کرده است که راه کاری برای برداشتن تحریم ها پیدا شود. آقای بایدن، در مانیفست انتخاباتی خود اعلان کرد که به برجام برمی‌گردد! آقای بایدن وزرای کلیدی خود را از سیاستمداران دوران ریاست جمهوری اوباما انتخاب کرد تا با دانش لازم پروسه برگشت به برجام را تسهیل نمایند. دولت آقای بایدن از جمله وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن، مشاور امنیت ملی جیک سالیوان، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آقای رابرت مالی، خانم لیندا گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل شروع به رایزنی کردند. آقای بلینکن در روز جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ با وزرای خارجه بریتانیا، آلمان و فرانسه ملاقات مجازی برگزار کرد تا راه کاری برای مذاکرات اتمی پیدا کنند.

برای نشان دادن حسن نیت در همین روز بود که رئیس جمهور بایدن پشتیانی خود را از ائتلاف عربستان سعودی در جنگ برعلیه حوثی های یمن را متوقف کرد و حوثی های تحت فرمان خامنه ای را علیرغم تداوم حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی از لیست تروریست های جهانی خارج کرد.

پس از گفتگوی وزرای خارجه سه کشور اروپائی به همراه روسیه و چین و رژیم اسلامی در فضای مجازی، نشست حضوری برجام با شرکت رابرت مالی نماینده امریکا ، سید عباس عراقچی از جانب جمهوری اسلامی و انریکه مورا از اتحادیه اروپا، از جمله نمایندگان کشورهای ۴+۱، روز سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در وین شروع بکار کرد. نماینده امریکا در هتلی در  مجاورت هتل سایر نمایندگان اقامت گزید تا بتواند بطور غیرمستقیم در نشست شرکت کند.

برابر با گزارشات منتشر شده در نشست روز سه شنبه ششم آوریل، توافق شد رایزنیها در سطح کارشناسی پیگیری شود . نشست روز سه شنیه تحت نام «کمیسیون مشترک برجام» موفقیت آمیز توصیف شده، دو گروه کار شناسی، یکی برای بررسی نحوه لغو تحریم ها و دیگری
برای بررسی فعالیتهای هسته ای در ایران انتخاب شدند که بلافاصله آغاز به کار کردند. کمیسیون مشترک تصمیم بر ادامه مذاکرات دارد که لااقل بمدت شش هفته ادامه خواهد یافت.

هنگامی که اتحادیه اروپا و آمریکا برای یافتن راه کار برای برگشت به برجام و برداشتن تحریمها مذاکره داشتند، رژیم به جنایات خود توسط تروریستهای نیابتی در خاورمیانه و بخصوص توسط حوثی های یمن ادامه داد. حوثی های یمن دو بار توسط پهپاد و موشک به تأسیسات نفتی آرامکو در جده، و تأسیسات دیگر عربستان در خمیس و جازان  حمله کردند. برابر با گزارش رویترز در آخرین حمله، حوثی ها از ۱۷ پهپاد و ۲ موشک بالیستیکی استفاده کردند.

بنظر می رسد رژیم میخواهد با ترفند و دسیسه مقداری از پولهای بلوکه شده ایران را آزاد کند ولی در حقیقت بدنبال غنی سازی اورانیوم با غلظت بالا است، تا هرچه سریعتر به ساخت بمب اتمی دست یابد. برنامه  اتمی رژیم استراتژیک است. دانالد ترامپ به کاستی های توافق اتمی (برجام) پی برد، و با فسخ آن در سال ۱۳۹۷، تحریم های اقتصادی بر علیه رژیم اسلامی ایران مجددا بازگشت داده شد.

کشورهای اروپایی با خروج آمریکا در سال ۱۳۹۷ از برجام موافق نبودند و با کج دار و مریز چهار چوب  برجام را نگهداشتند و کوشش کردند با تمهیداتی مانند اینستکس و غیره رژیم را سر پا نگهدارند. رژیم اسلامی ایران همواره به غنی سازی اورانیوم چه قبل از برجام، و چه در حین مذاکرات برجام و نیز پس از خروج آمریکا از برجام ادامه داد. رژیم هنگام گفتگوهای اتمی در وین، در تاریخ ۲۲ فروردین از نصب سانتریفیوژهای پیشرفته ( ای۰ ار ۹ )  خبر داد که غنی سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصدی و بالاتر را امکان پذیر می کند.

کشور اسرائیل که موجودیت خود را در خطر می بیند بیکار ننشسته و از چند سال قبل تا کنون مرتب به پیشرفت پروسه هسته رژیم حمله و صدمه وارد کرده است.  به گزارش تلویزیون دولتی ایران، سایت هسته ای نطنز روز یکشنبه ۱۱ آوریل مجدداً مورد حمله قرار گرفته است. این واقعه پس از راه اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته جدید که با سرعت بیشتری اورانیوم را غنی می کنند رخ داده است. اسرائیل مسئولیت اين حمله را رسما بر عهده نگرفته است، اما رسانه های اسرائیل به طور گسترده ای گزارش دادند که این کشور یک حمله سایبری ویرانگر را ترتیب داده است. این حمله هنگامی رخ داد که فرمانده ارتش آمریکا لوید آستین برای مذاکراتی به اسرائیل سفر کرده است!۰

خبرگزاری آسوشیتدپرس (۱) خبر داده، تاسیسات نطنز در چنان بی نظمی قرار دارد که در پی این حمله، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان هسته ای رژیم که بالای زمین در محل راه می رفت، از طریق شفت تهویه باز که توسط آوار آلومینیومی پوشیده شده بود، ۷ متر (۲۳ فوت) سقوط کرد و هر دو پایش را شکست و به سرش صدمه وارد شده است.

در این رابطه خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم در نشست خبری گفت: «اسرائیل پاسخ خود را از طریق مسیر خود دریافت خواهد کرد.» برابر معمول خطیب زاده توضیح نداد که بچه نحو پاسخ اسرائیل داده خواهد شد! محمد جواد ظریف وزیر خارجه نیز هشدار داد نطنز با ماشین های پیشرفته تر بازسازی خواهد شد، که به ایران اجازه می دهد اورانیوم را با سرعت بیشتری غنی کند و مذاکرات هسته ای را پیچیده تر کند. علی اکبر صالحی، رئيس سازمان اتمی ایران هم گفت علیرغم خرابکاری در نطنز غنی سازی در آنجا متوقف نشده است.

با توجه به اتفاقات چند روز گذشته بنظر میرسد سیستم امنیتی رژیم در سردرگمی فوق العاده ای قرار گرفته است و رژیم قادر نیست امنیت کشور و مردم ایران را تأمین کند. لازم به یادآوری است جمهوری اسلامی یک رژیم دیکتاتوری مذهبی است که بر اساس ایدئولوژی بنا گردیده است. رژیم در چهل و دو سال گذشته ثابت کرده هرگز به فکر مردم ایران نبوده و نخواهد بود، و کارنامه ای جز در فقر و ذلت نگاهداشتن مردم نداشته است و هر گونه اعتراض بحق آنان را نیز سرکوب نموده است. همانگونه که تحلیل گردید برنامه اتمی شدن رژیم استراتژیک است و تصور می کند با اتمی شدن به بقاء ننگین خود در ایران ادامه خواهد داد!۰

مذاکرات اتمی  رژیم در وین ادامه خواهد یافت و احتمالا تحت شرایطی مقداری از پولهای بلوکه شده ایران نیز آزاد می شود. ولی حتی درصد کمی هم از این پولها آزاد شده برای رفاه و معیشت مردم ایران هزینه نخواهد شد. آزاد شدن پولهای بلوکه شده به رژیم اسلامی ایران فرصت می دهد تا گروه های تروریستی نیابتی خود در خاورمیانه را تغذیه نماید و به سرکوب مردم ایران همچنان ادامه دهد.

هموطنان گرامی،

تا هنگامی که رژیم اسلامی در ایران به حکومت مستبدانه مذهبی خود ادامه دهد وضعیت ما مردم ایران از این هم که هست بدتر خواهد شد. مردم ایران باید از طریق مقاومت مدنی و ادامه اعتراضات بدون خشونت برای بدست آوردن حقوق شهروندی خود و برگشت کشور ایران به دامان جامعه  جهانی  از این رژیم عبور کند. وظیفه ما نظامیان ارتش ملی ایران است که در این پیکار بطور جدی پشتیبان مردم بپاخاسته ایران باشیم.

پاینده ایران
۱۳ آوریل ۲۰۲۱
https://apnews.com/article/world-news-israel-iran-62a7aa3182992ed0f97b5486d71280c2