بازداشت موقت‌های بی‌پایان در سلول انفرادی: شکنجه سفید ادامه دارد

با گذشت بیش از ۱۰ روز از بازداشت ۷ شهروند بهایی ساکن  شیراز این افراد همچنان با عنوان «بازداشت موقت» در سلول‌های انفرادی زندان  عادل‌آباد نگه‌داری می‌شوند. از این میان «صدیقه اقدسی» به دلیل درد مفاصل و استخوان و فشار خون و «بهروز فرزندی اردکانی» مجروح و اسیر جنگی سابق به خاطر مشکلات قلبی، عصبی و شنوایی ناشی از موج انفجار، پیش از بازداشت تحت مراقبت‌های پزشکی بوده‌اند.

در همین زندان، وحید و حبیب افکاری برادران  نوید افکاری از زمان  اعدام او در شهریور ۹۹ با وجود صدور حکم دادگاه همچنان خارج از بند عمومی و در سلول انفرادی به‌سر می‌برند. پیشتر والدین این زندانیان سیاسی نسبت به نقض قانون و خطرات ناشی از حبس بلندمدت آن‌ها در سلول انفرادی ابراز نگرانی کرده بودند.

سلول انفرادی که از آن به عنوان «شکنجه سفید» یاد می‌شود، به دلیل عوارض روحی و جسمی طولانی‌مدت و کارکرد غیرانسانی آن، در قوانین داخلی و بین‌المللی ممنوع دانسته شده اما به صورت گسترده توسط جمهوری اسلامی به قصد کسب  اعترافات اجباری از زندانیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانون مدافعان حقوق بشر

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»