بازداشت عضو کانون صنفی فرهنگیان بوشهر: استمرار سرکوب فعالان صنفی

کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از بازداشت «محمود ملاکی» عضو هیئت‌مدیره کانون صنفی فرهنگیان  بوشهر، توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر خبر داد. بازداشت این معلم معترض در رابطه با فعالیت‌های صنفی او صورت گرفته است.

طبق این گزارش، دستگیری محمود ملاکی روز چهارشنبه ۱۸ فروردین اتفاق افتاده و او ۱۴ روز است که در بازداشت به‌سر می‌برد. به گفته مطلعان، این فعال صنفی با اتهامات واهی و سنگینی روبه‌رو شده و بازپرس پرونده مبلغ قرار وثیقه برای آزادی موقت او را نخست ۵۰۰ میلیون و سپس یک میلیارد تومان تعیین کرده است.

محمود ملاکی عضو هیئت‌مدیره کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر، دبیر آموزش‌وپرورش و فوق‌لیسانس زیست‌شناسی است. بازداشت این معلم در ادامه برخورد امنیتی جمهوری اسلامی با فعالان صنفی و ناقض حق تشکیل اتحادیه صنفی (سندیکا) یا عضویت افراد در آن است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به عنوان حقی برای تمام انسان‌ها به رسمیت شناخته شده.

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»