هدف از انتشار فایل صوتی منتصب به ظریف، فرامرز ایرانشهر

انتشار فایل صوتی ظریف در شرایط فعلی چند هدف را دنبال می کند:

 

در شرایطی که مذاکرات با آمریکا پیرامون بحران برحام آغاز شده است جمهوری اسلامی با انتشار این فایل صوتی می خواهد این سیگنال را به آمریکا بدهد که منافع جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در رسیدن به یک توافق است. به گونه ای میخواهد به غرب القا کند که وجود اختلاف با غرب به سود بلوک شرق به ویژه روسیه و چین است. در این فایل آقای ظریف به صراحت نزدیکی به غرب به ویژه توافق با آمریکا را به عنوان یک سیاست راهبردی معرفی می کند ، موضوعی که به زعم سناریو نویسان این برنامه می تواند در نزدیکی آمریکا به ایران موثر واقع افتد و سبب برگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم های ناشی از آن شود. سناریویی که نمایندگان جمهوری خواه آن را مهندسی معکوس کرده و علیه دولت بایدن از آن استفاده کرده اند.

در این فایل مطالبی کاملا مهندسی شده بیان شده است که در آن منافع جمهوری اسلامی ایران را به صورت زیرکانه ای طرح ریزی کرده اند. به گونه ای که اعراب حوزه خلیج فارس از اهداف ثانویه این طرح می باشد.

از دیگر ویژگی های انتشار این فایل صوتی تحت تاثیر قرار دادن فضای داخلی کشور در جهت داغ کردن فضای انتخابات و پرت کردن حواس مردم از میزان مرگ و میر فاجعه بار ناشی از کرونا در ایران است.کافی است گفته های آقای ظریف و مطالب مطروحه در این فایل صوتی را در دو بعد بین المللی و سیاست داخلی آنالیز کنیم. خروجی آن ایده آل های مورد نظر حاکمیت است. روش جدیدی که جمهوری اسلامی ایران با استعفای آقای آشنا تلاش می کند آن را طبیعی و واقعی جلوه دهد.

آنچه امروز جامعه ایرانی بر روی آن اتفاق نظر پیدا کرده است عدم حضور در انتخابات است، این موضوع باعث نگرانی و چاره اندیشی برای تئوریسین های جمهوری اسلامی ایران شده است اتفاقی که می تواند تبعات بسیار خطرناکی برای موجودیت نظام داشته باشد، از این رو تمام تلاش جمهوری اسلامی ایران تا قبل از انتخابات استفاده از محرک های تاثیر گذار شبیه فایل صوتی آقای ظریف خواهد بود تا بلکه از این بن بست خود خواسته رهایی یابد.

فرامرز ایرانشهر عضو شورای راهبردی شبکه ایرانیاران

«مقالات و دیدگاه های مندرج در سایت شورای مدیریت گذار نظر نویسندگان آن است. شورای مدیریت گذار دیدگاه ها و مواضع خود را از طریق اعلامیه ها و اسناد خود منتشر می کند.»