گزارش حضور حراست در شورای عمومی دانشکده علوم اجتماعی، در ۱۴ آذرماه

روز ۱۴ آذر ماه، دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی اقدام به برگزاری شورای عمومی کردند. شورای عمومی یکی از سنت‌های دیرین دانشکده علوم اجتماعی است که همواره طی سال‌های متمادی با هدف گفتگوی بدنه دانشجویی و حتی اساتید با یکدیگر برگزار می‌شود. در ابتدا تعدادی از دانشجویان به رسم همیشه در لابی دانشکده حاضر شدند تا گفت و گو شروع شود. این در حالی بود که تعداد زیادی از نیروهای حراست نیز در  نقاط مختلف دانشکده حضور داشتند، برخی دیگر مشغول گشت زنی بودند و سعی داشتند تا با ایجاد خفقان در فضای دانشکده از هرگونه تحرک دانشجویان جلوگیری کنند.

نیروهای حراست پس از نشستن تعدادی از دانشجویان در لابی به سرعت به سمت دانشجویان هجوم آورده و سعی در پراکنده کردن آنان داشتند، تعدادی از نیرو‌های حراست نیز تلاش در بلند کردن دانشجویان داشتند که اگر مقاومتی توسط دانشجویان شکل نمی‌گرفت می‌توانست باعث تشنج بیشتر و التهاب فضا و حتی درگیری فیزیکی شود. این اقدام قهری حراست با تهدید دانشجویان به ضبط کارت و کمیته‌ای شدن همراه بود.

دانشجویان در موضع خود ایستادند و تلاش‌های حراست برای پراکنده کردن و سالنی کردن بستر گفتگوی دانشجویان ناکام ماند و سنت برگزاری شورا عمومی در صحن دانشکده علوم اجتماعی پابرجا ماند.

در ادامه برخی از اساتید در گفت و گو شرکت کردند اما با این وجود نیز تا پایان جلسه نیروهای حراست در محل برگزاری شورا حضور داشتند که حتی حضور نمادین آن‌ها محلی از اعراب برای دانشجویان نداشت!