بخشنامه جدید ارسالی برخی استان‌ها به مدارس دخترانه: «کودکان را به ازدواج زود هنگام تشویق کنید»

بنا بر اخبار منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به‌تازگی بخشنامه‌ای از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان به مدارس دخترانه ارسال شده است که در آن از مدیران مدارس خواسته شده است تا دختران دانش آموز متوسطه اول و دوم را مجبور به حضور در کلاس‌هایی با موضوع ازدواج و فرزندآوری کنند!

طرح جوانی جمعیت، طرحی که قرار است به افزایش جمعیت کشور با هر ترفند و هر بهایی منتج شود، هر روز خود را در ابعاد حیرت آورتری نشان می‌دهد. بنا بر اخبار منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به‌تازگی بخشنامه‌ای از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان به مدارس دخترانه ارسال شده است که در آن از مدیران مدارس خواسته شده است تا دختران دانش آموز متوسطه اول و دوم را مجبور به حضور در کلاس‌هایی با موضوع ازدواج و فرزندآوری کنند!

▫️تشویق دختران دانش آموز به ازدواج زودهنگام و فرزندآوری در حالی صورت می‌گیرد که براساس آمارهای رسمی منتشر شده، به دلیل شرایط بد اقتصادی و فقیرتر شدن خانواده‌ها، کودک همسری حتی در کلان شهرها نیز افزایش پیدا کرده است.

طبق جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران در بهارسال جاری، تعداد ازدواج «ثبت‌شده» دختران ۱۰ تا۱۴سال با رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با آمار مشابه بهار گذشته به ۹۷۵۳ مورد رسیده است. ازدواج‌هایی که تاثیرات منفی جسمی و روانی غیرقابل جبرانی بر کودکان می‌گذارد.

آسیب جدی به اندام تناسلی دختربچه‌هایی که به لحاظ فیزیکی به تکامل نرسیده‌اند و مجبور به رابطه جنسی در قالب ازدواج شده‌اند از جمله تاثیرات مخربی است که کودک همسرها آن را تا پایان عمر با خود به همراه خواهند داشت. آمار بالای مرگ و میر کودکانی که بارداری را تجربه می‌کنند و سقط جنین از دیگر خطرات جدی ازدواج کودکان و کودک مادری است.

@Zane_Ruz_Channel