موشک پراکنی به اسراییل، حضوری سنگین و پر رنگ در داخل و خیابان های کشور به بهانه حجاب؛ آیا این هم زمانی می تواند اتفاقی باشد؟!

حکومت ایران همزمان با تهاجم خارجی و موشک پراکنی به اسراییل، حضوری سنگین و پر رنگ را نیز در داخل و خیابان های کشور به بهانه حجاب به نمایش گذاشته است.

بی تردید جمهوری اسلامی اطمینان خاطری از سوی مردم ایران نسبت به خود ندارد و قاعدتا به هنگام وقوع هر گونه تنش و چشم انداز ستیزه جویانه خارجی، خاکریز پشت سرش را به امان خدا رها نخواهد کرد!

مسلما حکومت ایران تجربه رژیم های ساقط شده منطقه و سرنوشت شوم حکام مستبدی چون قذافی و صدام را از خاطر نبرده است و طبیعتا نسبت به تکرار آن در ایران هوشیار است و منطقی است که بزعم خود جهت مصون ماندن از رخدادی مشابه و شورش های احتمالی تمهیداتی را بیاندیشند که سیاست النصر و بالرعب و مانور قدرت در خیابان ذیل موضوع حجاب و همچنین تشدید فضای امنیتی و پرونده سازی های قضایی می تواند بخشی از این داستان باشد.

جمهوری اسلامی مدتی بود که به علت مواضعی که به حرافی و شعارهای صرف توخالی در قبال سیاست های تهاجمی و خشونت بار اسراییل بخصوص در غزه از آن یاد می شد، تحت فشار عمومی و نیز حامیان اش قرار داشت و در فضای مجازی و حتی توسط تحلیلگران اجتماعی مورد مضحکه و ریشخند قرار می گرفت. از اینرو شاید قابل پیش بینی بود که در نهایت ج.ا برای خلاصی از این وضعیت تعلیق گونه ای که در آن دست و پا می زد، واکنشی نشان خواهد داد.

به هر صورت از هر زاویه ای که به این قضیه نگاه می کنیم آورده ای جز هرج و مرج و ویرانی و خسارات افزونتر مادی و معنوی برای ملک و ملت و شاید هم استبدادی خشن تر و قوام یافته تر در آن احساس نمی شود!

و اینچنین هم که از جامعه سیاسی ایران و حال و هوای مخالفان و مشی سرکوبگرانه رژیم بر می آید، گویی همچون همیشه تنها می بایست به انتظار اتفاقات و حوادث غیر قابل پیش بینی نشست و ستاره شمرد تا که شب چه زاید باز!

اکبر نوری

@tahkimmelat