اخبار جنبش ژینا، ۱۴۰۳/۱/۲۸

#شاکر_بهروز، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، از روز یکشنبه ۲۶ فروردین در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت خود دست به اعتصاب زده است‌ زیرا دوران محکومیت پنج سال حبس او به پایان رسیده است.
بخش اجرای احکام با ابن بهانه که وی هنوز پرونده دارد، از آزادیش جلوگیری می‌کند و اکنون مطالبه این زندانی، رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف است.

روز دوشنبه ۲۷ فروردین یک #کولبر توسط نیروهای #نظامی در مناطق مرزی #هورامان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دچار #مصدومیت شد.

روز دوشنبه ۲۷ فروردین #ارژنگ_مرتضوی، دانشجوی دانشگاه خوارزمی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به اجرای احکام کیفری شهرستان کرج مراجعه و جهت اجرای حکم هفت ماه حبس خود به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

#هستی_طالع‌طلب با گذشت یک ماه از بازداشت با قید وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی آزاد شد. او متاهل و مادر چهار فرزند است و به اتهامات «تشويق مردم به فساد»!!! و «فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های مخالف نظام» متهم شده است.
تاریخ رسیدگی به پرونده خانم طالع‌طلب اواخر اسفند سال گذشته اعلام شده بود و پس از مراجعه وی به دادگاه انقلاب مشهد، بازداشت و به زندان وکیل‌آباد منتقل شد.
این شهروند در تاریخ هفدهم آبان سال گذشته در پی یورش هفت نفر از  ماموران اطلاعات به منزل شخصی او بازداشت و مدارک، تلفن همراه و اقلام شخصی وی ضبط شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام #منوچهر_بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان چوبیندر قزوین از بابت پرونده‌ای که اخیرا علیه او گشوده شده، امروز ۲۸ فروردین به صورت ویدیو کنفرانس در دادگاه کیفری دو استان قزوین برگزار شد. این جلسه با حضور علی شریف زاده، وکیل مدافع آقای بختیاری برگزار شده وی از بابت اتهام نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای، به دفاع از خود پرداخت.

#امجد_صالح‌‌زاده، اهل سقز توسط دادگاه انقلاب این شهرستان به پرداخت ۱۶ میلیون تومان جزای نقدی بدل از سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

انجمن خانواده‌های قربانیان #پرواز_اوکراینی باتوجه به اقدامات اخیر جمهوری اسلامی در منطقه، از جهان خواستند که سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

#بهمن_نادری،٣٣ ساله اهل کرمانشاه توسط دستگاه قضایی به حبس و مجازات نقدی محکوم شد. وی در جریان سالگرد قتل حکومتی #ژینا_امینی بازداشت شد.

#ادریس_کوهکن و #ذیبح‌الله_کوهکن از شهریور ۱۴۰۲ تا کنون به مدت ۷ماه در زندان مرکزی زاهدان در زیر بازجویی قرار داشته و به منظور اخذ اعترافات اجباری تحت #شکنجه نیروهای وزارت اطلاعات قرار داشته‌اند.
#ذبیح‌الله_کوهکن در ۲۸شهریور ۱۴۰۲ با یورش ماموران امنیتی به منزلش و شکستن شیشه و نرده‌های پنجره‌ها وارد منزل شده و با ایجاد جو رعب و وحشت وی را در برابر چشم همسر و فرزند خردسالش مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت نموده اند. آنها در ۲۲مهر ۱۴۰۲ از زندان مرکزی زاهدان به اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بودند.

شهلا صفی‌پور می‌گوید: «۷۶روز از بازداشتِ همسرم #مهدی_افشارنیک می‌گذرد. ۷۶روزی که برای من و دانیال و غزل مثل یک عُمر بود. در این مدت که حتی تماس تلفنی هم در حداقلی‌تربن شکلِ ممکن بود، تمامِ تلاش من پُر کردنِ جای پدری بود که جای خالی‌اش به این آسانی پُر شدنی نبود. مهدی روزنامه‌نگاری است که عاشق ایران است و سال‌ها فعالیت وی در عرصه‌ی روزنامه‌نگاری، موید این مسئله است.»

پرونده موسوم به #اکباتان برای رفع نقصی که از سوی مدیر دفتر شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران، محرمانه عنوان شده بود به دادسرا عودت گردیده است.

#دینا_قالیباف، روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه بهشتی تهران امروز سه شنبه ۲۸ فروردین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
بازداشت خانم قالیباف ساعاتی پیش در منزل وی صورت گرفته است.

امروز سه شنبه ۲۸ فروردین یک فروشگاه کتاب در سنندج به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد، از شناسایی و بازداشت یک متهم به #آزار و اذیت دو #کودک در این شهرستان خبر داد.

یک زندانی در زندان تالش در تاریخ ۱۲ فروردین از طریق بلعیدن قرص دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد. هویت این زندانی #سعید_کهن‌لمر توسط هرانا احراز شده است.

اتحاد بازنشستگان