فاجعه در سیستان و بلوچستان؛ ویرانی عظیم و کشته شدن چند نفر

بارش‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان موجب ویرانی عظیم و مرگ ده‌ها نفر تا این لحظه شده است. عدم وجود

زیرساخت‌های مناسب برای مقابله با سیل, عدم لایروبی رودخانه‌ها و امکانات امدادی بسیار اندک در این استان، که خود بخشی از رویکرد استعماری حکومت مرکزی به بلوچستان است موجب ویرانی عظیمی در شهرهای مختلف این استان و مرگ ده‌ها نفر شده است.

بر اساس اخباری که تاکنون منتشرشده در ایرانشهر، زابل، کنارک، عنبرآباد، سراوان، سرباز، راسک، زاهدان و بسیاری از روستاهای سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار خانه‌ها و اموال مردم آسیب‌های شدید دیده است.

برخی از روستاهای شهرستان کنارک بویژه روستای بلال‌آباد در محاصره کامل سیل هستند و راه‌های ارتباطی آنها نیز قطع شده است. هم‌چنین روستاهای چوت‌آباد و کریم‌آباد قصرقند در محاصره‌ی سیل قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در منابع بلوچ تاکنون یک نفر بر اثر ریزش دیوار ناشی از بارندگی و سیل در ایرانشهر جان خود را از دست داده، دو نوجوان بلوچ در رودخانه درهمان لیردف شهرستان جاسک غرق شده‌اند و یک نفر بر اثر برق‌گرفتگی در پی سقوط کابل برق در سیلاب چابهار (اسلاید آخر) کشته شده است.
مردمی محروم که بلایای طبیعی با همدستی حاکمان آخرین دارایی‌های آنها را ویران می‌کند و جان آنها را نیز می‌گیرد.