اخبار جنبش ژینا، جنبش انقلابی زن زندگی آزادی، تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۳۰

محکومیت بدوی  حسین حسین‌خانی، شهروند ساکن  ٫اراک به دو سال زندان، در پی رد درخواست واخواهی این شهروند توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک عینا تایید شد

کریم اسماعیل زاده، فعال ترک ساکن تبریز، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. بازداشت آقای اسماعیل زاده امروز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است. این شهروند پس از دستگیری، برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان تبریز منتقل شد

ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، گشت شبانه نیروی انتظامی در نزدیکی میدان قلم تکاب به سوی اتومبیل یک شهروند (پراید) تیراندازی کرده و در نتیجه این تیراندازی دو شهروند کُرد به شدت مجروح و به کُما رفته‌اند.

پرویز امین‌‌محمدی ۲۹ ساله از ناحیه سر مجروح و گلوله در سرش باقی مانده و هم‌اینک در بیمارستان تکاب در کُما به سر می‌برد. همچنین ۳۵ ساله گلوله پس از اصابت به سر از دهنش خارج شده و هم‌اکنون در بیمارستان خمینی  ارومیه در کُما است.

شامگاه چهارشنبه بیست و نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته شد. هویت این کولبر سیوان دست‌افکن مشهور به “سیوان دره‌پمان” اهل روستای “دره پمان” از توابع شهر مریوان می‌باشد. این کولبر متاهل و دارای یک فرزند خردسال می‌باشد.

چهارشنبه ۲۹فروردین‌ماه ۱۴۰۳، جوان معترض شهاب نظری جهت اجرای حکم ۳ سال زندان به دایره اجرای احکام اهواز فرا‌خوانده شده است. جوان معترض شهاب نظری ساکن شهرستان ایذه در استان خوزستان، درتاریخ ۲اردیبهشت ۱۴۰۲ در منزل عمویش در کوی رمضان در اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

وی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ پس از تودیع وثیقه یک‌میلیارد تومانی توسط خانواده‌اش از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

چهارشنبه ۲۹فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ماموران و گارد زندان مرکزی ارومیه، به بند زندانیان سیاسی و عقیدتی یورش برده و ضمن تخریب وسایل زندانیان، اقدام به ضرب و شتم زندانیان سیاسی به خصوص کیوان رشوزاده و کامران قاسمی نمودند.صبح روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، افسران نگهبان و گارد زندان مرکزی ارومیه به بهانه وجود موبایل اقدام به بازرسی و تخریب وسایل زندانیان سیاسی این بند کردند. این اقدام به اعتراض زندانیان سیاسی و عقیدتی بند مواجه شد.پیمان خانزادی رئیس زندان مرکزی ارومیه که با مقاومت زندانیان سیاسی در این بند مواجه شده بود به گارد زندان فرمان حمله به زندانیان را صادر نمود. در این حمله ۲ زندانی سیاسی کرد به نام‌های کامران قاسمی و کیوان رشوزاده به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

محمد صادقی، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان جهت اجرای حکم حبس به شعبه هفتم اجرای احکام دادگاه انقلاب اراک احضار شد

روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، بیش از ۴۸ ساعت از مفقود شدن یک  کولبر جوان اهل سقز در نوارمرزی بانه می‌گذرد و تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت و وضعیت سلامت وی حاصل نشده است. هویت این کولبر جوان محمد رحیمی اهل شهر سقز عنوان شده است. گفته می‌شود، آقای رحیمی پس از تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی بسوی گروهی از کولبران در نوارمرزی بانه، مفقود شده و جستجو جهت یافتن وی هم‌چنان ادامه دارد.

سعید مینایی، فعال ترک با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای اوین احضار شد. در احضاریه ای که توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای‌ اوین صادر و به وی ابلاغ شده است، از وی خواسته شده که ظرف مدت پنج روز جهت اخذ آخرین دفاع در رابطه با اتهام اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی در این شعبه حاضر شود.

صدیقه وسمقی روز دوشنبه بیست و هفتم فروردین ماه، جهت انجام معاینه چشم به بیمارستان فارابی اعزام شده است. او به مدت چند ساعت مورد معاینه چشم قرار گرفته و نتایج معاینات به بهداری زندان گزارش شده است. همچنین اشاره شده که درخواست عدم تحمل کیفر خانم وسمقی قرار است به زودی با پیگیری وکیل مدافع وی، به پزشکی قانونی ارسال شود.

روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین، نیروهای امنیتی در روستای «دیوزناو» شهرستان  سروآباد استان کردستان  سه شهروند اهل این روستا به نام‌های امید شهداد،  عمر حسینی و  علی حسینی را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

پنج‌شنبه ۳۰ فروردین، یک زندانی بلوچ به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان مرکزی زاهدان جان خود را از دست داد. این زندانی بلوچ احمد گرگیج نام داشت و در روز ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ بدلیل نارسایی کلیه و ناراحتی قلبی فوت کرده است.

کانال تلگرامی همراه با جنبش زن زندگی آزادی