پرستاران بیمارستان تجریش طومار استعفای دسته‌جمعی امضا کردند

تعدادی از پرستاران بیمارستان شهدای تجریش از “امضای طومار استعفای دسته‌جمعی در اعتراض به شرایط سخت شغلی و پرداخت‌های ناچیز در این بیمارستان خبر دادند”.

یکی از این پرستاران به خبرگزاری ایلنا گفته است: «مشکل ما عدم پرداخت مطالبات و میزان پرداختی‌ها بابت کارانه و تعرفه‌گذاری‌ است؛ ضمن اینکه از اضافه‌کار اجباری، شیفت‌های طولانی و حق‌الزحمه ناچیز اضافه‌کاری به ستوه آمده‌ایم.»

به گفته این پرستار “مطالبه گری و پیگیری پرستاران راه به جایی نبرده و آنها مورد بی‌مهری فراوان واقع شده اند”.

با توجه به افزایش مشکلات پرستاران در سال‌های اخیر و مطرح شدن بحث “خودکشی” و “مهاجرت” این قشر از جامعه، مسئولان راهکار مناسبی برای این مساله پیدا نکرده‌اند.

علی جعفریان، رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش از این ، درباره “خودکشی گروهی کادر درمان” هشدار داد و خواستار “تشکیل کمیته‌ای از متخصصان” برای جلوگیری از تبدیل آن به یک “بحران فراگیرتر” شد.

انجمن روانپزشکان، نیز در همین خصوص اعلام کرد که “فراوانی خودکشی در کادر درمان چندین برابر از آنچه در جمعیت عمومی کشور رخ می‌دهد، بالاتر است و عمده دلایلش به شرایط اجتماعی، اقتصادی و شغلی برمی‌گردد”.

محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار نیز درباره بحث مهاجرت پرستاران گفت:«سالانه بیش از ۳ هزار پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند اما وزارت بهداشت حتی اندازه همین آمار به کادر درمان اضافه نمی‌کند. طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ قرار شده ۱۲ هزار پرستار استخدام شوند که این روند تکمیل نشده و هنوز به جذب سالانه ۳ هزار پرستار در سال هم نرسیده‌ایم.»