اخبار جنبش ژینا، جنبش انقلابی زن زندگی آزادی تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۹

منابع نزدیک به خانواده رضا رسایی خبر دادند که خطر اجرای حکم اعدام این معترض زندانی طی روزهای آتی به‌شدت افزایش یافته است

روز شنبه ۸ اردیبهشت  ماه ۱۴۰۳،
زهرا صیاد دلشاد‌پور، معلم و فعال صنفی فرهنگیان استان گیلان به اتهام شرکت در تجمعات صنفی و حمایت از دانش آموزان در جریان اعتراضات  ۱۴۰۱، با رای هیات بدوی استان گیلان به بازنشستگی پیش از موعد و تقلیل گروه محکوم شد.

محمود صفدری، فعال صنفی معلمان با دریافت ابلاغیه ای به شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد احضار شد.

مطهره گونه‌ای و خشایار سفیدی در اعتراض به حکم  اعدام توماج اقدام تحصن در مقابل خانه موسیقی ایران کردند.
همچنین خشایار سفیدی دانشجوی رشته موسیقی دانشگاه تهران در واکنش به حکم غیر انسانی اعدام برای توماج صالحی به مدت ۷۲ ساعت در خانه موسیقی ایران اقدام به اعتصاب غذای تر کرده است.

سیامک مسیح‌پور، شاعر و نویسنده‌ی مملکت را، امروز برای تحمل ۲ سال زندان بازداشت کردند. تنها جرم وی حضور در مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند بوده است

وحید اصغری، دانش آموز هفده ساله ساکن شهر سهند ، با تودیع وثیقه از زندان تبریز آزاد شد.

پریسا صالحی، روزنامه نگار به زندان کچویی کرج منتقل شد  امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه، پریسا صالحی، روزنامه نگار جهت تحمل دوران محکومیت حبس خود بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شد.

محمد شیخان، شهروند اهل لاهیجان، علیرغم گذشت سه روز از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان ازبرم لاهیجان بسر میبرد.وی روز گذشته طی تماسی کوتاه با خانواده‌اش اعلام کرد که پس از بازداشت به بند یک زندان ازبرم لاهیجان منتقل شده است.

رضا سلمان زاده، متهم سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، علیرغم حال نامناسب جسمی، کماکان از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است وی که از بیماری‌هایی نظیر دیسک گردن، سنگ کلیه، سنگ مثانه، فتق و هموروئید رنج می‌برد، با کارشکنی مسئولان زندان، همچنان از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

متین سیاهی اهل بوکان پارسال کە در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ دستگیر شده بود، در شعبە ۱۰۱ دادگاە انقلاب در بوکان  به یک سال و ۴ ماه  و ۷۲ ضربه شلاق محکوم شدە است.

سلمان الفتی از فعالان مدنی و چهره‌های شناخته شده گیلانغرب در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه کرمانشاه در اعتراض به بازداشت و بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده است.

دیا بختیاری، به اتهام حمل مواد محترقه و منفجره، به ۳ماه حبس ، به اتهام تمرد نسبت به ماموران در حین انجام وظیفه، به ۶ماه حبس و ۱۹۱ روز حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت و به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی به ۳۰ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است.