گزارشی از تجمع معلمان در مشهد، عاتکه رجبی

امروز سیزده اردیبهشت ۱۴۰۳ راس ساعت ده صبح بر اساس فرخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان حاضر شدم.

منتظر حضور همکاران دیگر بودم که متوجه شدم چند نفر مامور امنیتی به همراه تعدادی لباس شخصی با همکاری نیروی انتظامی مانع از تجمع همکاران می‌شوند و به افراد اجازه توقف و ایستادن نمی‌دادند و آنها را وادار به پراکنده شدن می‌کردند. متاسفانه امکان مقاومت از طرف همکاران نبود و افراد محل را ترک می‌کردند.

علاوه بر نیروی انتظامی و حضور پر تعداد لباس‌شخصی‌ها، در اطراف آموزش و پرورش موتوری‌های یگان ویژه نیز در حال حرکت بودند همچنین ماشین‌های ون که جلوی آن افراد مسلح نشسته بودند را مشاهده کردم.

بعد از گذشت چهل دقیقه و اطمینان از اینکه امکان برگزاری تجمع نیست تصمیم به بازگشت گرفتم که از طرف اداره اطلاعات مشهد با من تماسی تلفنی گرفته شد و با وجود اینکه تجمعی شکل نگرفت در خصوص حضور در تجمع امروز مورد تهدید قرار گرفتم. ایشان اظهار کردند که تجمع امروز و نهاد برگزار کننده این تجمع هر دو غیرقانونی هست و شما رفتاری غیر قانونی داشتید و در صورت تکرار برخوردی قانونی خواهد شد.

در پاسخ اظهار کردم که به قانون واقف هستم و می‌دانم نه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان غیر قانونی‌ست و نه فراخوانی که به آن دعوت شده‌ام غیرقانونی‌ست و شرکت در تجمعات حق قانونی معلمان است. کجا، کِی و چگونه می‌توانیم مطالبات‌مان را مطرح کنیم مادامی که قانون را زیر پا می‌گذارید و ما را تهدیدهای غیر قانونی می‌کنید؟ در نهایت با تهدید منتظر عواقب عمل‌تان باشید تماس قطع شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران