حسن شریعتمداری: هر چه اوضاع به سمت اضمحلال بیشتر نظام پیش می رود خامنه ای اصرار بیشتری در بر سر کار آوردن دست نشانده های خود در راس قوای مملکت دارد

حسن شریعتمداری، دبیرکل شورای مدیریت گذار در مصاحبه با ایران اینترنشنال که در رابطه با انتخاب قالیباف بعنوان رئیس مجلس یازدهم شورای اسلامی، صورت گرفت، می گوید: این مجلسِ دست نشانده رهبری در دست اصولگرایان است. هر چه اوضاع به سمت اضمحلال بیشتر نظام می رود خامنه ای اصرار بیشتری در بر سر کار آوردن دست نشانده های خود در راس قوای مملکت دارد. رئیسی در قوه قضاییه و قالیباف که فاسدترین سردار سپاه بوده و با داشتن فساد گسترده توانسته با حمایت خامنه ای به این پست ها دست پیدا کنند، اکنون در راس قوه مقننه است. حالا باید دید که خامنه ای چه خوابی برای ریاست جمهوری دیده است.

آقای شریعتمداری در ادامه گفت: اینها به این خاطر است که احتمال فوت ایشان (خامنه ای) افزونی پیدا کرده است و از ترس آسیب احتمالی به خانواده اش و حذف انها از قدرت تلاش میکند که قدرت را به دست خودی ترین نیروها بسپارد. اما تاریخ نشان داده که معمولا ضربه را همین خودی ترین خودی ها می زنند. مثل بازی خطرناکی که هاشمی رفسنجانی و خامنه ای با احمد خمینی کردند و او را از صحنه روزگار حذف کردند. بنابراین چنین تمهیداتی آتیه ای برای خامنه ای نخواهد داشت.

دبیرکل شورای مدیریت گذار در رابطه با این سوال که “محلس یازدهم با رای حداقلی مردم شکل گرفته و نمایندگانی که به مجلس آمده اند با رای بسیار کمی انتخاب شده اند. آیا می توانیم این نتبجه را بگیریم که خامنه ای در صدد یکدست کردن حاکمیت است و اگر این فرض درست باشد چه هدفی را خامنه ای دنبال می کند؟” می گوید

این فقط خامنه ای نیست که بدنبال یکدست کردن قدرت است. سپاه هم خیز بلندی برداشته و یکی از سرداران خود را رئیس قوه مقننه کرده که هم از حمایت ایشان برخوردار است و هم می تواند بخش هایی از سپاه را برای آینده متحد کند. انچه که    مهم است سپاه نقش مهمی در آینده خواهد داشت برای اینکه این نظام بماند؛ و اگر هم این نظام برود یکی از ارکان قدرت خواهد بود .

بنابراین قالیباف با وجود فسادش مهره قابل توجهی برای هر دو طرف است. بودنش را از سرکوب جنبش دانشجویی سال ۸۴ و استخدام مداحان برای سرکوب در ممکت و به همه هم باجهای کلانی داده.

آقای شریعتمداری در خاتمه این مصاحبه گفت: دولت غرق در فساد است و تسلیم خامنه ای. دولت از خودش اراده ای ندارد و روحانی می خواهد بعد از این یکسال به بایگانی شورای مصحلت فرستاده شود و به سرنوشت سلف خود یعنی رفسنچانی دچار نشود.

 ویدیوی این مصاحبه را در اینجا مشاهده کنید: