تحریم نفتی جمهوری اسلامی؛ صنعت نفت رژیم نیز مشمول قوانين مبارزه با تروريسم شد

نظام ولایت فقیه، با سابقه بیش از چهار دهه حکمرانی بر ایران، نشان داده است که توانایی سازگاری با جهان را ندارد.

یزدان شهدایی

وزارت خزانه‌داری آمریکا هدف تحریم‌های جدید واشنگتن را افزایش فشار بر بخش‌هایی از رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرده که نقش کلیدی در حمایت و پشتیبانی از نیروی قدس سپاه پاسداران داشته است.

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در سخنانی اظهار داشت، رژیم ایران از بخش نفت و گاز به منظور تامین بودجه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده نیروی قدس سپاه پاسداران استفاده می‌كند و از اینرو مورد تحریم آمریکا قرار گرفت.

تحریم‌های جدید سبب می‌شود:

۱- کلیه دولت‌ها و شرکت‌هایی که خریدار نفت ایران بودند حتی بعد از بازگشت آمریکا به برجام قادر به معامله نفت با ایران نباشند. لغو این تحریم‌ها که زیر مجموعه تحریم‌های تامین مالی تروریسم است تا سپاه قدس و سپاه پاسداران ایران دست از دخالت‌های برون مرزی خود بر ندارند، ادامه خواهد داشت.

۲- دولت‌های چین و اروپایی به خوبی می‌دانند با تحریم صنعت ‌نفت ایران دیگر تامین انرژی ارزان از طریق ایران ممکن نخواهد بود و به‌ همين خاطر جایگاهش را در بازار انرژی جهانی فعلا از دست خواهد داد.

۳- سایر تولیدکنندگان نفت جهان جای خالی ایران را با افزایش بهای نفت به خوبی جبران می‌کنند و رقبای نفتی ایران، مثل روسیه به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم نفتی از این تحریم به خوبی بهره خواهد برد.

دولت ترامپ در روزهای نزدیک به انتخابات مهم آمريكا‌، تلاش مى‌كند از تمام ساز و كارهاى قانونی و اختياراتى که دارد، برای مسدود کردن راه‌های مماشات دموکرات‌ها در صورت پيروزى، با نظام حاکم بر تهران، استفاده كند.

بیشتر بخوانید:

نظام ولايت فقيه، با سابقه بیش از چهار دهه حكمرانى بر ايران، نشان داده است كه توانايی سازگارى با جهان را ندارد و گرفتار در ابر چالش‌هاى خود ساخته، از پاى در خواهد آمد. آمدن بايدن هم هيچ تغييرى در سرنوشت مختوم اين نظام كه به‌دست مردم ايران رقم خواهد خورد، نخواهد داد.

نظام اسلامى رفتنى است و به‌زودى نمد مال ستوران مردم خواهد شد.

پيروزى نزديک است.